when it was good...

Varför ens försöka?? Vissa saker känns inte ens värt att försöka lägga energi på, de är döds dömda från början. Men jag har en förmåga att lägga energi på helt fel saker. Även fast jag vet det och säger de till mej själv så fortsätter jag. Det kan handla om att umgås med en person som tar mer energi från en en vad man får tillbaka. Jag har hört att de saker/människor som är värt att lägga energi på e de som man får mer energi tillbaka av än vad man ger. Hur många av de man träffar/umgås med är det så med? För mig är det min familj, absolut, och många vänner. Men så har vi dessa som får en att ödsla så mycket tid och energi på att försöka förstå sig på, försöka komma överfund med vad man har för känslor kring dessa personer, i fall det är värt att fortsätta att träffa dem eller inte. Det finns några få personer som tar enormt mycket energi från mej, som ockuperar min hjärna så mycket och ofta får mig att må dåligt, men jag kan bara inte släppa dem. Varför är det så? När man vet hur det ligger till men ändå fortsätter att utsätta sig själv för det? Jag vet inte men skulle gärna vilja veta, så jag kan sluta med det. Det kan vara en person som jag inte träffat på flera år eller någon jag glömt bort men råkar se eller höra talas om. Det kan vara någon som beter sig fruktansvärt dåligt men som etsar sig fast i mej och gång på gång sårar mej men jag kan bara inte låta personen försvinna ur mitt huvud/liv. Jag måste börja ta tag i detta. Men jag har en enorm förmåga att hänga kvar i människor, i gamla känslor, komma ihåg allt bra (eller det lilla bra som fanns) och inte kunna släppa dem. Det var något speciellt med denna människa som jag bara inte kan glömma, något som fick mej att må bra... I alla fall för ett litet tag....
Om 24 dagar flyttar jag hem till Uppsala igen. Tillbaka till en massa personer som jag känner såhär för samtidigt som jag lämnar några sånna här i Umeå. De som kommer vara kvar här ska jag släppa, men behålla i minnet, som en del av mina tre år som jag studerade i Umeå. De som finns hemma, som var så skönt att komma ifrån när jag flyttade upp hit, ska jag verkligen också försöka att släppa. De är en del av mitt förflutna, bra eller dåliga minnen så ska de iaf in i minnesbanken över tider som varit, människor som har påverkat mitt liv på ett eller annat sätt men som inte kommer få göra det nu mera!!! Det är så fruktansvärt skönt när man stöter på en sådan här person, som man tror ska påverka en jätte mycket när man ser, men som inte får en att må på något sätt, utan bara kan prata med som om man inte har något förflutet som helst med denne. Hoppas att fler kommer in i den kategorin inom snar framtid.
Jag ska ju må bra när jag flyttar hem. Jag ska ju ha en toppen sommar, jobba på kraftkällan o SATS o som PT, de e ju det jag vill. Bo hemma, gratis, vara nära familjen, o kunna ligga o slappa i solen vid poolen, busas med thean, o allt annat. Sen i höst ska jag ju praktisera, på det stället som jag sa att jag skulle vilja jobba på när jag sökte denna utbildning, och det fixade jag helt själv, utan kontakter. Det är jag fruktansvärt stolt över!!!! Det kommer bli en bra sommar o en toppen höst!!!

Nu är det bara att vänta och se...=)




Kommentarer
Postat av: Ikon

Och så ska du ju se Britney också. Kommer blir grymt kul tror jag!

2009-05-22 @ 23:02:11
URL: http://ikon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0