man vet aldrig när det tar slut...

Gör det du brinner för

- man vet aldrig när det tar slut!

Livet är för kort för att göra något som inte känns meningsfullt för oss. Ibland måste vi dock göra mindre roliga saker för att nå målet. En så kallad transportsträcka mot det vi vill. De misstag vi gör lär vi oss förhoppningsvis någonting av men de är alltid en erfarenhet, en sak som gör oss till den vi är idag. Man kanske behöver göra många misstag och möta många motgångar för att nå målet. Men att försöka hålla målet i sikte, se det man strävar mot framför sig, är viktigt i dessa situationer. Gör man det så är det mycket lättare att orka hålla ut. Men när man sen väl är där och har nått målet, så är alla de där mindre roligare sakerna värt de, för de har fått dej dit vill.

Ofta är vi inte så bra på att uppskatta det som är bra runt omkring oss. De svårt att se de ljusa i saker o ting, man målar allt svart eller i bästa fall grått. Sån är jag. Även fast det egentligen är så mycket som är så bra, underbart o fantastiskt i mitt liv så har jag förmågan att hitta och se de saker som är mindre bra. Jag måste lära mej att uppskatta det som är bra... Tänka positivt...

Det är mycket bra som kommer att hända framöver. I sommar;

- Spinning

- SATS

- PT

- o inte minst Gotland

- Sol o glassa vid poolen men nära o kära

o inte minst till hösten. Det kommer bli så otroligt kul o väldigt lärorikt.

- Praktik på Bosön

- D-uppsats skrivande

Jag kommer att ta examen, efter 4 års pluggande;

- Magisterexamen i idrottsmedicin och coaching!!!

Sen kommer jag ju bo nära min familj igen. Inte missa alla saker som händer med o runt Thean, vilket har varit bland de jobbigaste när jag bott i Umeå. O vännerna i Uppsala. Att behöva bo hemma hos mamma o pappa igen kanske bara kommer bli roligt. Iaf i sommar med poolen, trädgården o närhet till naturen. I annat fall så blir de en transportsträcka, någonstans att bo medan jag pluggar.
Det kommer bli så bra =)
Det gäller bara att jag ser det ljusa i det o ha målet i sikte när det känns grått o trist...=)
Tänk positivt Frida... Positivt!!!
=D



Kommentarer
Postat av: Anonym

GO FRIDA!!! så jäkla sant! o äntligen kommer du hem igen!!!! love u... puss

2009-05-24 @ 18:46:10
Postat av: sia

2009-05-24 @ 18:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0