goodbye Umeå, hello Uppsala...

Nästan två veckor sen sist...

Har varit mycket på sista tiden. Sista rycket i skolan, lägenheten, umeå... Fanns inte mycke tid över till annat. Men allt gick bra.=)

Mamma o pappa kom upp sista helgen i Maj o hjälpte mej att flytta ut o städa... Vi hann med att umgås också sån tur va, jätte mysigt... Vädret var underbart den helgen, brännbollsyran, rockfestivalen o flytt... På fredagen innan de kom upp så hängde jag o Mary på ängarna o va lite bittra över att inte vi var med o spelade detta år. Fan så kul de hade varit!!! Men drev runt o titta på alla idioter...=) Mamma o pappa dök upp vid 22 tiden så vart inte så mycket gjort då...

Upp vid 8 o börja städa, Umeå hade de varmaste vädret i Sverige den dagen, runt 30 grader o vi sprang upp o ner i trappen med alla möbler, svetten rann o man var lite avis på alla som låg o sola el va på väg till ängarna för att kika på brännbollen...=/ men men... Klockan 12 tog vi en paus o gick dit vi med...=)  så mysigt att driva runt o kolla på alla.. såå otroligt varmt...=)


 





Tillbaka till lägenheten för sista rycket.  Några grejer fick jag inte med mej, fick inte plats, men de gjorde inte så mycket. För att få igen släpet fick jag sätta mej på taket medan pappa stängde den, hehe... Frida, Frida, Frida... Alltid lika mycket grejer...=) Vi blev  klara vid 16.30 då vi åkte förbi Cristin o lämna mina grejer, skulle bo där sista veckan, sen till scandic för att checka in...=)

Lite vila, något glas vin och dusch innan vi gick ner på stan för att käka på Umeås bästa restaurang, Lottas krog...=9 MUMMA!!! Sen blev de ett glas öl på O´learys o kika på alla fyllehundar som drev omkring, hehe!! Jätte mysigt, bara mamma, pappa o jag denna underbara varma Umeå kväll.



 





i just love u the most!!!

Sen kom de bästa med hela hotellvistelsen, HOTELL FRUKOST!!! Ni som känner mej vet att det är det bästa Frida vet!! MMMMM!!! =P   Mätt för ett helt kompani, drog vi ner på stan. Satt o glassa lite i solen o väntade på att stan skulle öppna. Sen blev de hejdå till mamma o pappa som skulle köra hela vägen hem igen, 58 mil, med all min skit... De är så underbara, världens bästa föräldrar som ALLTID stället upp, no matter what!!!  Älskar dem mest!! Så blev en liten present till dem som tack för allt, mamma som var lite små rund under fötterna, blev så glad så hon börja gråta.. hihi, sötis... Det var en prynadsgroda som mamma tjatat om att hon ville ha...=)


Sista veckan i umeå, sista lektionerna i livsmedelsmikrobiologin innan tentan, redovisning av c-uppsatsen, opponering, bio med brudarna, avslutningslunch med klassen o lärarna (smörgåstårta, tårta, kaffe, massa kort, examenspapper, mm), sista brakfesten med klassen. Där han vi med ett dopp i sjön oxå... haha, va man ju bara tvungen att ha gjort innan man slytta hem...=) Allt detta avslutades med en tenta, inte helt nykter, på fredag morgonen. Men tror faktiskt jag klarade den, men det återstår att se.... Hem till Cristin o packa ihop grejerna, sista lunchen med älskade Mary på iksu innan de var dags att fara till flyget o hem till UA igen...=(






hela (nästan) idrottsmedicin klassen... kommer sakna er,,, (nästan alla) =)





Nästan hela idrottsvetenskapliga programmets 3:a =) sååå sorgligt.=(

Känns lite konstigt... Det jag kommer sakna mest med Umeå är så klart IKSU o Mary... men även alla andra vänner o klassen, staden.. Att jag har flyttat hem igen, jag kan inte förstå de. Tre år i Umeå o här är man igen. Har inte riktigt förstått de...=S


Nu har jag varit hemma 5 dagar, har hunnit mysas massa med familjen, o jobbat två dagar i receptionen på sats. Det är rätt ok, mycket info men men, kommer gå galant...=)

Men idag är jag ledig, alla andra jobbar o det regnar ute...=( Boring!!! Får försöka få lite vettiga saker gjort här hemma... Hmmm, ja, ska väl försöka få något gjort nu...


So long!!!







Kommentarer
Postat av: Bella

Gud vilka härliga bilder!

Hoppas du har det bra där hemma nu :)

Ta hand om dig!

2009-06-10 @ 19:53:54
URL: http://belloh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0