den perfekte partnern...??

Klockan är 07.34, måndagen den 20:e juli 2009, och jag sitter i receptionen på SATS. Jag öppnade vid 06.30 och hittills har det kommit 5 personer. Det är vecka 30 och då har väl nästan alla semester, suck... Kommer bli en lång dag, boring. Man hinner sitta mycket o fundera, filosofera, vrida o vända på mycket. Kolla en massa olika sidor på nätet, lusläsa nån tråkig artikel, allt för att få tiden att gå. Såg en sida med massa sista minuten resor...=( Var såå länge sen jag var utomlands, år 2006. Känns som att det börjar bli dags för det igen snart. Sommaren är ju härlig i Sverige så en höst el vinter resa skulle sitta fint. Problemet är bara att man ska hitta någon som har tid, lust och råd att åka med, vilket inte är helt lätt. I dessa lägen skulle det vara bra att ha en pojkvän. Detta är något jag har börjat tänka på på sista tiden. Killar, eller rättare sagt, en kille som passar mej, en pojkvän. Var finns han eller finns han? Vi har väl alla en del kriterier vi vill att vår parter ska uppfylla. Sen kan man ju givetvis rucka lite på dessa men man vill gärna att denne håller sig hyfsat innanför ramen. Han, enligt mej, ska vara/ha:


- snäll

- omtänksam

- kärleksfull

- smart

- intressant

- romantisk (inte överdrivet, men tänker på det där lilla extra som kryddar tillvaron)

en stark personlighet (veta vad han vill, så man kan få lite heta diskussioner)

- humor

- rolig

- glad

- god lyssnare

- utstrålning

- sexig (man kan vara sexig på många olika sätt)

- muskler (inte överdrivet, utan typ "fotbollskropp")

lång (längre än mej iaf)

Listan kan göras oändlig. Jag vet att jag har höga krav, men det är inte så illa. Det här är min bild av den "perfekta" killen men jag är inte helt bakom flötet, jag vet att han inte finns. Men ju fler av dessa punkter han uppfyller desto bättre, och sen är ju vissa mycket viktigare än andra. Han måste iaf ha DET. Man måste kunna skratta och gråta tillsammans. Bara ligga en hel natt, kramas o prata om allt o inget, jag saknar det så mycket.

...Kärlek... Det måste vara den sak som får flest folk att må bra och dåligt. Det kan få en att känna sig som att man är

världens lyckligaste och man svävar fram på rosa moln men det kan också få en att känna som att man ska dö, att man ska gå sönder, att man aldrig ska bli lycklig igen...
Enligt Svenska Akademins ordbok betyder kärlek:

"En stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".


När man precis har träffats så kan man känna att denna person är som gjord för just mej. De små felen som individen i fråga har är antingen bara charmiga, försumbara eller att man kanske kan "fixa till dem". Men alltefter tiden går och den första förälskelsen gå över, antingen till kärlek eller bara försvinner, så ser man personen i ett helt annat ljus. Oftast är han inte lika perfekt som man trodde. Man inse att man inte kan förändra någon annan, denne kan endast, med mycket vilja, möjligen förändra sig själv i någon grad. Personligheten har man fostrats till och är en del av identiteten och går därför oftast inte att göra något åt. Det är bara att gilla läget och acceptera eller fundera om denne person är något för mej....
   Jag läste någonstans om att vid sökandet efter den perfekta partnern ska man tänka på detta;


" ...välja rätt person i en syskonskara. Två småsyskon fungerar sällan bra tillsammans båda är för bortskämda och ofta överbeskyddade. Ett mellansyskon är ofta smidig och diplomatisk, har ofta förmåga att anpassa sig. Två äldsta syskon eller, enda barnet, fungerar sällan - det blir lätt krig. Är du äldsta barnet - välj då gärna ett småsyskon eller ett mellansyskon. Är du ett bortskämt småsyskon så välj gärna ett diplomatiskt och ansvarstagande mellansyskon så kan du fortfarande vara överbeskyddad."

Jag är ett mellan syskon... Hmmm, vem ska jag välja...???







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0