uppdatering...

Som sagt, längesen jag skrev något så jag tänkte skriva en liten snabb uppdatering...


Efter midsommar (som var underbar btw) jobbade jag, tillsammans med lillebror, på storvreta summercamp (ett innebandy läger). Det var mkt, jobbigt o roligt som vanligt. Vädret den veckan var helt underbart så vi försökte vara ute så mkt som möjligt. 

Den veckan började jag köra igång med försäsongsträningen för Viktor, Gusten o Henke. Känns bra, svårt bara att få ihop allt när jag jobbar mkt kväll, 15-22.30, o har många spinningpass, Henke jobbar till 18 varje dag, Viktor bor i stan o vi andra i Storvreta. Men jag försöker få ihop de så gott det går, att det ska passa alla o att jag kan vara med så mkt som möjligt. Men men, det är roligt, trots att det är 3 testosteron killar jag har att göra med...=)

Har jobbat mest hela tiden nu känns de som. I receptionen på SATS då jag antingen öppnar, 6-15.30, eller stänger, 15-22.30. Har spinningpass på både SATS o Kraftkällan, 30, 45, 55 eller 75 minuters. Sitter mycket hemma o försöker fixa i ordning dem, så att de ska bli bra o inte alltför lika varandra. Kan känna att jag har tagit på mej lite för många pass ibland, allt från 1-7 ggr i veckan, att jag inte kommer orka ha detta 75 minuterspass... Men när jag sen sitter där framme, med ljuset o alla blickar på mej, bra musik pumpar i högtalarna, deltagarna tar i så att svettet sprutar, vissa ler, då kan jag inte göra annat än att trivas, att lejag med o ibland ryser jag för att jag trivs så bra... Sen när nån kommer fram o säger att passet var bra osv, det blir pricken över i:t...=D.. Det är en riktig adrenalinkick o jag känner att jag är i mitt rätta element...=D


O så grabbarna. Där blir det mkt fix. Lägga upp schema, som ska passa alla, varje vecka, få in styrkepassen, löpningen o spinningen. Skriva dagbok åt dem o följa upp. O snart ska det bli mer fokus på individanpassat vilket kommer ta en massa tid att fixa. Hoppas bara de fortsätter engagera sig. Jag får ju betalt, men så mkt tid jag lägger ner på det, känns jätte tråkigt om de bara skulle kasta de isjön...  Vilket det kändes som att det blev mot slutet förra året, det gjorde mej verkligen ledsen, så hoppas verkligen det blir bättre i år.


Jag trivs bra just nu. Med mitt liv o min tillvaro. Tycker att alla dessa tre "jobb" är jätte roliga, trots att de tar mycket tid o energi...=) Vädret har varit kanon, har legat ute vid poolen o glassat en massa, med mina syskon, Thean o vänner. Så underbart! Det funkar bra att bo hemma trots att det kan vara påfrestande att inte kunna göra vad man vill när man vill, o att det blir ett litet företag att ta sig till stan...=/ Men jag bor gratis o äter gratis, så jag kan ju inte klaga. =D.. Jag känner mig tillfreds, för första gången på bra länge. Jag är nästan aldrig ledsen numera, kan bero på att jag har jobb som jag trivs med, det har varit bra väder, jag ser fram emot hösten o bosön...=) Men jag kan ju inte förneka att jag saknar att ha någon, närhet, att vara kär, att jag känner mig ensam från o till. Jag känner mej stark men så fort nån tar på en, syster kliar en på ryggen eller pillar i håret, så märker man hur mycket man saknar, behöver o törstar efter närhet... =/ men men, allt har sin tid...=)



Nu ska jag käka o bränna klart skivan till spinningen ikväll...=D


Hoppas de inte tar lika lång tid tills nästa gång...=P




 

midsommar =)




Kommentarer
Postat av: nathalie

Du är jätte duktig med träningen och alla jobb Frida :-)

Vet hur mycket Viktor uppskattar det!

PUSS

2009-07-07 @ 17:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0