vilodag...

Igår blev de som sagt ett benpass på gymmet. Tänkte springa också men kände mig inte helt hundra i halsen så jag gick bara i 20 min på löpbandet innan. Sen blev de ett hårt pass som heter duga:

 -         Liggande benpress

 -         Djupa benböj i smith maskinen

 -         Kliv upp på bänk med vikter

 -         Utfall med båltwist, fram och bak

 -         Baksidalår i multi hip maskin

 -         Adduktor (insidalår)

 -         Abduktor (utsidalår)


Blev även lite mage i brutalbänken =)

Efter benpasset cyklade jag i 20 min för att få bort
lite slagg ur benen, vilket främjar återhämtningen.


Jag har en massa olika övningar till varje muskelgrupp.
Så inför varje pass så gör jag ett schema med andra övningar än de jag gjorde gången innan. Eftersom man ska variera träningen, för att kroppen inte ska vänja sig o man inte får ut lika mkt av träningen, så är detta ett bra sätt. Plus att jag tycker det är mkt roligare och mer motiverande att ha nya övningar framför sig.


Idag har jag en vilodag. Känner mig inte hundra i halsen, är trött, lite träningsvärk o har gjort så mkt idag att jag bara vill slappa här i soffan framför "top model", med datorn i knät o goffa apelsiner...=D





Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har oxå vilodag. Jag har tagit ett bad och ska snart lägga mig i sängen o läsa. =) Kramis

2009-01-28 @ 21:19:57
URL: http://anna1441.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0