ume-benpass-skolarbete!

Ska strax iväg till IKSU o köra ett benpass. (Så kommer inte kunna gå ordentligt på några dagar.=S) Hade tänkt springa lite men får se om jag hinner, käkade precis så måste vänta lite till innan jag åker dit. Ska ha på mig mina nya träningsbrallor...=) Känns lite extra roligt att träna när man har nya träningsplagg.=) Så känner man sig lite extra snygg.=)

Är helt slut idag. Gick upp kl 6 för att mamma skulle komma o hämta mig hos Andreas kl 6.30, planet gick 8.15. Kom isäng sent igår efter en mysig kväll, och det var mysigt att åka med mamma till flygplatsen. Snacka skit o umgås bara hon o jag...=) Blev direkt till skolan för att sitta med gruppen o det nya temat för veckan:

Endokrinologi i relation till träning, kön, hälsa och metabolism av glukos och fettsyror.

Vi ska även kolla på: Biokemiska mätmetoder.

I våran grupp valde vi att fokusera på hormonet tyroidea. Det är ett hormon som är viktigt och på olika sätt påverkar energiomsättningen/energisubstratanvändningen i olika kroppsvävnader.

Det är ganska svårt. Först ska man hitta bra artiklar, sen läsa o försöka sammanställa dem. Inte lätt på 7 personer men man behöver inte läsa lika många artiklar då så de e ju skönt.


Nu ska jag kika klart på "2½ män", byta om o pallra mej iväg till IKSU.


So long!!





Kommentarer
Postat av: Anna

Intressanta saker du läser om =) Kram

2009-01-27 @ 20:13:50
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Nea

vackra vackra Frida!!

2009-01-28 @ 14:30:28
URL: http://neoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0