villkorslöst..??

Överallt är det en massa "reklam" för alla hjärtans dag som är i helgen, den 14:e februari. O för första gången på länge så har jag ett förhållande.
Jag som älskar romantik o allt som hör dit tycker om denna dag. Jag har dock inte haft en bra alla hjärtans dag på bra många år, har alltid varit en massa strul just då denna dag inträffat.
Jag sitter just nu o tänker på allt mysigt, underbart, romantiskt jag skulle vilja göra med Andreas då. Den faller dessutom in på en lördag, en helg. Vi har inte träffats på över två veckor (!) o kommer inte träffas förrän om 17 dagar!! =(

Känns piss... Att inte få tillbringa denna typiska Frida dag med honom känns så surt. Han ska åka till fjällen med jobbet o jag ska vara kvar här i Ume...=(

Hade varit så underbart att vara bara han o jag... Mysas i massor o bara tycka om varandra...

Men men, får väl skuta upp det till två helger efter, den 27:e, istället, då jag kommer hem. Längtar så mkt efter att bara ligga i hans soffa, nära honom, se på när han goffar godis o på en bra film...=)


Det är så mycket köp hysteri inför denna dag. Men är det inte tanken som räknas?
Behöver man verkligen få en massa dyra saker, som parfym, smycken, kläder, osv, eller räcker det med en blomma o ett gulligt skrivet kort? Det är väl inte kostnaden som är det som väger tyngst, det är väl den kraft som personen i fråga har lagt ner på att komma på den perfekta "presenten" som passar just dej. Den behöver inte ens kosta något utan det är viktigast att den kommer från hjärtat, att han/hon tänkte på dej o ingen annan.

    Egentligen är det ju dumt att det är ett datum, förrutom datumet man träffades o födelsedagen, som man ska vara extra gullig mot varandra. Då ska man plötsligt visa ens nära o kära vad de betyder för en. Och inte bara ens partner utan oxå familjen o vännerna.
Tänk om imorgon inte kommer, tänk om du inte hinner säga till dem du älskar hur mycket de är för dej? Så säg och visa det ofta, det kan aldrig bli för mycket, men snarare för lite. Ett fint ord, en fin gest, en omfamning - detta kan visa, beskriva och få den andre att förstå att hon/han är viktig för dej.


För är det inte det vi alla vill?

Bli älskade för dem vi är, villkorslöst...




















 

Saknar dej pärlan!!!  ♥

=(




Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet darling! Saknar dig också.. =/

2009-02-12 @ 18:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0