moving on...

Fredag vilket = helg!!!! Så skönt. Fast blir inte mycket skillnad på helg o vardag när man skriver c-uppsats. Men känns bättre. Plus att på vardagskvällarna gör man inte mycket annat än att pluggar, tränar o kikar tv. På helgen gör man väl typ samma sak förrutom att man träffar vännerna lite mer... =)


Har haft en skit vecka i övrigt=( Inte alls varit på humör utan varit jätte nere =/ Har inte kunnat somna ordentligt en enda natt utan mest legat o vridit på mej. Men idag har det varit mkt bättre, så jag hoppas att jag kan få somna inatt. Skulle verkligen behöva det.


Kan ioförsig förstå att det går mkt upp o ner efter allt med A. Skulle va jätte konstigt om jag hade mått bra, det är väl meningen att man ska må dåligt efter att ett förhållande tar slut, men det är fasiken inte kul. Känslorna går väldigt mycket upp o ner. Tankarna snurrar. Fram o tillbaka. Man funderar och analyserar allt, om o om igen...

   - "Kunde jag gjort något annorlunda?"

   - "Är de så här de ska vara, är det inte meningen att det ska vara vi?"

Det är svårt o jobbigt att gå vidare. Att lämna en person som har varit en så stor del av ens liv under en längre tid. Från att denna person har varit den man tror o hoppas är gjord för en, att det är meningen att det ska vara vi, tills att inse att sådant inte är fallet. Jag måste låta han gå, släppa taget.

Trots att vi inte kunnat ses så mycket så har vi pratat massor varje dag, messat, video samtal. Bara för att säga allt eller inget. Skrattat o gråtit tillsammans, funnits där o lutat sig mot varandra, dag som natt. Tills en dag då det bara tar slut. Då måste man släppa det. Släppa taget om personen, släppa känslorna, släppa den där vanan. Ibland vet man inte var man ska ta vägen, vill bara ringa honom, om inte annat bara för att höra hans röst. Rösten som har varit en trygghet så länge. För att sedan komma på att man inte kan det. Han är inte "skyldig" att prata med mig o ställa upp för mig länge. Han kan vara upptagen med annat eller med andra. Och tillslut komma till insikt med att han inte är min längre.

          Det är dags att gå vidare...
                    Inte glömma men släppa taget och blicka framåt...
                               Det gör ont men det är dags...
                                         Jag släpper taget och ser dig gå....



Tack för allt A...
Kommer sakna dig!!!
























Kommentarer
Postat av: Anna

Vad tråkigt att ni inte är tillsammsns längre. Kramar

2009-04-24 @ 22:43:16
URL: http://anna1441.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0