träning...=)

Nu e ja igång me träningen igen...=9
känns sååå skönt...=)
tänker dock försöka att inte gå ut lika hårt som ja brukar efter att ja varit sjuk, utan börja lite lugnt....
i söndas va ja på body balance o core...
de gick bra o va kul....
ja har tänkt att ja ska prova power yoga, pilates, funktionell träning o body balance 5 ggr vardera (om de inte känns helt fel, så klart) o sen de om ja gillar nån form o fortsätta med de...
ja har så svårt att slappna av som de e nu, ja blir stressad av att försöka ta de lugnt o slappna av, va i nuet... därför behöver ja lära mej de... så nu e de dax....=)

power yoga:

Power Yoga bygger på en strävan att etablera ett starkt flöde av rörelser och andning genom hela klassen. Det är en fysiskt utmanande form av yoga och handlar om fysisk och mental kraft och stryka. Men även om frihet, sinnesro och mod. Passet avslutas med en djupavslappning. *


pilates:
Här tränas stabilitet, muskelförlängning och styrka i framförallt bålens djupliggande muskler, kroppens kärna. Pilates stärker både kropp och själ och handlar även om balans, andning, mentalt fokus, uthållighet och avspänning. Pilates passar alla från elitidrottare till motionär oavsett ålder och träningsbakgrund. Övningarna utförs på matta, främst liggande, sittande eller fyrfota. *


funktionell träning:
Träning för hela kroppen med övningar som du behöver i din vardag. Styrka, stabilitet, balans och puls. *


(* från IKSU´s hemsida)


igår blev de styrka... ville inte komma upp i puls så mkt...
o har tänkt komma igång lite mer regelbundet, o enligt mitt träningsschema, med styrketräningen nu...
inte bara köra de ja tycker e dax o vad ja e sugen på utan med mer tanke bakom...
har suttit idag o igår o försöka pussla ihop träningsschemat, inte lätt men dock så kul...=)
tillbaka till igår - det blev ben denna dag...ben pass 1...
de gick bra o va rätt kul...=)
brukar inte tycka de e så kul att köra ben men ska komma igång som sagt var...
kommer lägga upp mina olika pass sen när ja e helt klar...

idag hade ja inte tänkt träna, har träningsvärk i benen, o lite i armarna oxå =)..
men hade lite energi över så what the hell...=)
de blev bra... mage för hela slanten, många övningar o en del nya, vilket va skit kul, o de gick jätte bra...
efter det tänkte ja gå hem men idol börja så ja hoppade upp på löpbandet o körde lite samtidigt som ja kikade på tv:n....=P
gick 10 min - sprang 10 min - gick 10 min - sprang 10 min - gick 10 min - sprang 10 min
= gick 30 min o sprang 30 min... sprang försiktigt, våga inte riktigt ta i helt, vill bli helt frisk nu....

så nu sitter ja i soffan o e hyffsat nöjd med mej själv...=)
duktig frida...=)

nu ska ja duscha, luktar illa...=P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0